Klantenservice
1 Reparatie
1.1 Wat als ik problemen stuit met de reparatie?

Het kan gebeuren dat je tijdens een reparatie er even niet uitkomt. Wanneer dit het geval is adviseren wij je contact op te nemen met onze technische afdeling via e-mail. Uit ervaring weten wij dat technische vragen schriftelijk het beste te behandelen zijn. Mocht je er na onze instructies of tips nog steeds niet uitkomen dan kan je het toestel naar ons opsturen en zullen wij hem voor je repareren. Raadpleeg voor prijzen onze tarievenpagina. 

1.2 Mijn scherm reageert uitzichzelf, hoe kan dit?

Dit is een probleem dat wel eens kan voorkomen wanneer de connectoren niet juist geplaatst zijn. Ook kan het zich relateren tot een scherm met een defecte touch. Mocht er bij jou sprake zijn van dit probleem, dan kom je in aanmerking voor garantie. Open hiervoor een ticket in mijn account en we nemen je aanvraag zo spoedig mogelijk in behandeling.

1.3 Wat betekent A+ kwaliteit?

A+ kwaliteit producten zijn door ons getest als de beste uit de selectie producten die we kunnen verkrijgen via onze leveranciers. Deze schermen zijn refurbished en hebben een origineel LCD en originele flexkabels. Het enige dat vervangen is bij deze schermen is het glas. Bij deze schermen kan je er altijd vanuit gaan dat je kwaliteit krijgt zoals je gewend bent. Het glas is vervaardigd uit kwalitatieve rauwe materialen waardoor de gebruikservaring even optimaal is als bij originele schermen. De levensduur van een LCD is minimaal 5 tot 10 jaar. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om het feit dat de LCD al eerder in gebruik is geweest. Heb je technische vragen over onze producten? Neem dan contact op met onze technische afdeling voor meer informatie. 

ESR Schermen

ESR staat voor Enhanced Specular ReflectorDeze innovatie maakt gebruik van meerlagige optische filmtechnologie om een ​​zeer efficiënte, spiegelende reflector te creëren. Dit resulteert in een betere prestatie van het LCDVoorheen was Tianma de beste kwaliteit op de after-markt. Het nadeel bij deze schermen was de helderheid. Deze was twee keer zo laag als die van originele iPhone schermen, waardoor het verschil enorm zichtbaar was. De ESR technologie lost dit probleem op. De helderheid komt nu heel dicht in de buurt van de originele schermen. Een ander voordeel is dat deze schermen een stuk goedkoper zijn dan refurbished schermen. ESR schermen hebben geen originele onderdelen en vallen dus onder de categorie after-market.

OEM Batterijen (A+ kwaliteit)

Onze OEM batterijen zijn de beste batterijen op de markt. Deze zijn identiek aan de originele batterijen en hebben dezelfde levensduur (500 laadcycli) en prestatievermogen.. Onze standaard kwaliteit batterijen hebben een kortere levensduur (300 laadcycli).

OEM onderdelen (A+ kwaliteit)

Onze onderdelen komen direct van fabrikanten die ook de originele onderdelen fabriceren. Deze worden echter niet verkocht onder het merknaam Apple en mogen daarom niet origineel genoemd worden. Je kan er gerust van uitgaan dat de kwaliteit van onze onderdelen gelijk is aan originele onderdelen

1.4 iPhone valt uit bij hoger batterijpecentage

Het kan wel eens voorkomen dat de iPhone uitvalt bij een hoger batterijpercentage. In dit geval kan het kalibreren van je batterij helpen. De iPhone registreert een percentage die afwijkt van de werkelijkheid en valt daarom uit. Hieronder lees je hoe je eenvoudig je batterij kalibreert.

1. Sluit je iPhone of iPad aan op een stopcontact met een originele kabel en adapter.
2. iPhone 2 tot en met 6s plus: Houd de aan en uit knop en de home button (tegelijk) 20 seconden in tot dat het Apple logo verschijnt. vanaf iPhone 7: Houd de aan en uit knop en de min knop 20 seconden in. De iPhone gaat nu kalibreren.
3. Vervolgens laadt je je batterij weer op tot 100%. 
4. Laat de oplader minstens een uur of twee nog in de telefoon.
5. Je batterij is nu gekalibreerd.

Lost dit niet het probleem op en valt je batterij nog steeds uit, dan functioneert de batterij niet meer en dient deze vervangen te worden. 

1.5 Ik heb een onderdeel besteld en deze functioneert niet?

Heb je een onderdeel besteld en blijkt deze niet te functioneren na de montage? Dan kan het zijn dat er bij de montage iets niet helemaal goed is gegaan. We adviseren dan altijd om de reparatie nog eens te doorlopen om zeker te weten dat het onderdeel goed is ingebouwd.

Een andere oorzaak kan zijn dat het probleem niet bij het bestelde onderdeel ligt, maar bij een ander onderdeel. Voordat je een onderdeel bestelt adviseren we je dan ook om goed uit te zoeken waar het probleem ligt. Heb je bijvoorbeeld een slecht netwerk? Dan kan dit aan meerdere onderdelen liggen. Lukt het je niet om te identificeren welk onderdeel defect is? Dan adviseren we je om alle onderdelen die ermee te maken hebben te vervangen. Andere onderdelen zijn vanzelfsprekend zoals een speaker, camera, trilmotor. Bij de iets complexere problemen kan het aan meerdere onderdelen liggen.

Blijft het probleem zich voordoen terwijl het onderdeel juist is gemonteerd? Neem dan contact op met onze technische afdeling of maak een ticket aan in mijn account.

1.6 Rood scherm na reparatie, wat nu?

Een niet veel voorkomend probleem is dat er een rood scherm ontstaat na het vervangen van een voorcamera kabel, scherm of software update. Er zijn meerdere oplossingen voor een rood scherm. 

1. iPhone resetten 
Het kan zijn dat een fout in de software de boosdoener is. Het eerste advies is dan ook altijd om je iPhone een harde reset te geven. In veel gevallen is dit oplossing. 

Harde reset voor iPhone 6s (plus) en ouder
Je verliest geen data tijdens een harde reset. Je hoeft dus niet eerst een back-up te maken. Om de iPhone te resettten houd je de home button en de aan/uit knop tegerlijkertijd in. Vervolgens sluit je iPhone af en start hij weer op. Wanneer het Apple logo verschijnt kan je de knoppen loslaten. 

Harde reset voor iPhone 7 (plus) en hoger
Houd de vergrendelknop en de omlaagknop van de volume toetsen ingedrukt totdat de iPhone zichzelf reset.


2. Voorcamera kabel loskoppelen
Heeft een harde reset geen resultaten opgeleverd? Dan kan het mogelijk zijn dat het rode scherm wordt veroorzaakt door een kapotte voorcamera kabel. Dit defect ontstaat vaak na een scherm reparatie. De flexkabels zijn uiterst gevoelig en we raden ook aan om extra voorzichtig te zijn bij schermreparaties om dit soort problemen te voorkomen. 

Start je iPhone weer normaal op nadat je de voorcamera kabel hebt losgekoppeld? Dan is het probleem te verhelpen door een nieuwe voorcamera kabel te plaatsen. 

2 Bestellen & bezorging
2.1 Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij doen ons best om onze levertijden altijd te verbeteren. Momenteel bieden we twee vormen van bezorging aan: 

PostNL & DPD Standaard bezorging (pakket & brievenbus)
Voor deze verzendmethode geldt: op werkdagen besteld, overmorgen in huis (indien op voorraad). De verzendkosten voor een brievenbuspakje zijn €3,85 en de verzendkosten voor een pakketje zijn €5,95

Voor Belgische en Duitse klanten geldt een levertijd van ongeveer 2 tot 4 werkdagen.

DPD servicepunt levering (NL & BE)
Wil je liever je pakketje afhalen bij een DPD pick up point? Dat kan! Kies zelf je afhaalpunt in de check-out. De kosten voor Nederland zijn: €4,95. De kosten voor België bedragen: €6,00.

PostNL avondbezorging
Liever je pakketje in de avond bezorgd? voor €7,65 kan je gebruik maken van deze mogelijkheid. Je bestelling wordt dan de volgende dag in de avond bezorgd. Let op: ook hier geldt op werkdagen besteld, overmorgen in huis. Deze verzendmethode is alleen beschikbaar in Nederland.

Feestdagen en weekenden
Bestellingen die op zaterdag of zondag worden geplaatst worden pas dinsdag bezorgd. Levertijden kunnen ook afwijken in drukke periodes en feestdagen.

2.2 Hoe retourneer ik mijn product?

Heb je een product bij ons gekocht en wil je deze graag retourneren, dan kan je gebruikmaken van onze retourservice. Wij vragen je dan om eerst het retourformulier te downloaden en in te vullen. Je kan dan het formulier toevoegen in de verzending en het label gebruiken dat je hebt gekregen bij de retourservice. Verpak de producten goed om de risico's op schade te beperken. Ikfixem is niet verantwoordelijk voor schade bij retourzendingen.

De verwerkingstijd van je retour is 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van de producten. Binnen 14 dagen na herroeping, wordt het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, terugbetaald. Kijk voor meer informatie over retourneren op herroepingsrecht

3 Algemeen
3.1 Waar kan ik een klacht indienen?

Indien je een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen door een bericht te sturen naar [email protected] Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Neem contact op
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »